اخبار فرهنگی

فرماندار بندر ترکمن خانم نازقلیچی

خانم نازقلیچی اولین زن فرماندار استان گلستان

nazghlichi - فرماندار بندر ترکمن خانم نازقلیچی

طي حكمي از سوي استاندار گلستان ، “مرجان نازقلچي” به عنوان اولين فرماندار زن استان گلستان و سومين فرماندار زن كشور معرفي شد.

دكتر حسن صادقلو بر اساس اين حكم ، نازقليچلي را به سمت سرپرست فرمانداري بندرتركمن منصوب كرد .

استاندار : مشكلات بندرتركمن را با برنامه تحولي رفع كنيد

استاندار گلستان عصر روز يكشنبه در آيين توديع و معارفه فرماندار شهرستان تركمن گفت: فرماندار جديد شهرستان با برنامه تحولي شهرستان را مديريت كند تا در سايه همدلي و همراهي مردم و مسئولين مشكلات رفع شود.

“حسن صادقلو” افزود:

اين مسئوليت امانتي است كه خدا به شما اعطاء كرده است و اين ميدانداري شما در اين عرصه بسياري از سرنوشت‌ها را تغيير خواهد داد.

وي اظهار كرد: امروز مردم بندرتركمن منتظر شما درعرصه خدمت هستند و توقع آنها اين است كه خدمت صادقانه برايشان داشته باشيد و اين فرصتي براي شما و براي بانوان فعال و تلاشگر تركمن است كه بتوانند در عرصه خدمت قابليت و توانمندي خود را نشان دهند.

استاندار در ادامه افزود: ما زماني به شما در اين عرصه تبريك مي گوييم كه در عرصه خدمت توفيق داشته باشيد و بتوانيد در راستاي منويات مقام معظم رهبري و دولت تدبير و اميد گام هاي موثري برداريد.

صادقلو تصريح كرد: امروز برخي مديريت‌ها در عرصه قوم تركمن اتفاق افتاده است كه بايد اين فرصت را مدل همراه و همگام با نظام و سعي و كوشش بر خدمت و با اهداف نظام تعريف كنيد.

 وي افزود: در استان در حال طراحي يك مديريت سيستم مدارانه و استراتژيك هستيم و از فرمانداران نيز توقع برنامه تحولي در حوزه خود داريم.

استاندار گلستان اضافه كرد: امروز بحث آشوراده و ميانكاله در هيأت دولت دو مصوبه را گذرانده است و اين نشان دهنده اهميت اين دو موضوع است.

وي با اشاره به اين كه وضعيت صنعت در استان ما مطلوب نيست گفت: ارزش افزوده صنعت در استان ما دو دهم درصد است و از هزار و ۸۴ طرحي كه به عنوان طرح‌هاي صنعتي تصويب شده است تنها ۷۰ درصد آن اجرايي شده است و بخشي از آن تنها در حد يك پروانه دادن باقي مانده است.

استاندار بيان كرد: حتي ۳۰ درصد از آن چه پروانه داده شده است هنوز اجرا نشده و تنها سه و چهار دهم اين ۷۰ درصد كارخانجات نيمه فعال ما اشتغال ۱۰۰ نفر بيشتر در استان دارند كه رقم بسيار پاييني است.

نازقليچلي: توسعه شهرستان با همدلي مردم و مسئولان محقق مي شود

نازقليچلي نيز با بيان اين كه توسعه و پيشرفت شهرستان با همدلي، وحدت مردم و مسئولان محقق مي شود، گفت: با توجه به اين كه بومي منطقه هستم و با تجربه و احاطه نسبي كه در حوزه هاي سياسي، عمراني، جغرافيائي، اجتماعي و فرهنگي شهرستان به واسطه سابقه خدمت در فرمانداري و پست بخشدار مركزي شهرستان تركمن طي سال‌هاي ۸۳ الي ۸۵ را دارم، اين نويد را به شما مي دهم با همكاري عوامل فوق و ساير همكارانم برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي در جهت توسعه پايدار شهرستان ارائه كنم.

سرپرست جديد فرمانداري بندرتركمن تصريح كرد: عقلانيت را در اجراي امور، تدبير را در تصميم‌گيري‌ها و رعايت قانون را به عنوان يك اصل مهم در روند فعاليت‌ها مدنظر خواهم داشت.

وي ادامه داد: در فضاي صميمي ضمن احترام به نظرات و گرايشها تمام سعي و تلاش خود را براي خدمت به مردم منطقه با پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي به كار خواهم گرفت.

در اين مراسم “مرجان ناز قليچيي” به عنوان سرپرست جديد فرمانداري شهرستان تركمن منصوب و از زحمات “عبدالحميد قربانزاده گوكلاني” تجليل شد.

خانم مرجان ناز قلیچی کیست؟

وی متولد: 1353 – نام پدر: الیاس – سوابق تحصیلی: لیسانس در دو رشته علوم تربیتی (شاخه مدیریت و برنامه ریزی) و رشته حقوق قضائی – متاهل داراي 2 فرزند پسر (12ساله و 7 ساله) – همسر: شهرام کر (دارای مدرک فوق لیسانس فیزیولوژی جانوری و لیسانس حقوق قضائی)

سوابق اجرایی:

كارشناس امور بانوان فرمانداري تركمن در تاريخ 30/11/81 از طريق آزمون استخدامي جذب بدنه وزارت كشور گرديده

بخشدار مركزي شهرستان تركمن از تاريخ 30/1/83 لغايت 25/4/85

هيئت موسس و مدير كانون فرهنگ اجتماعي بانوان ساعي از بدو تاسيس تا كنون (شماره ثبت 7 در ارديبهشت 1383)

بازرس علي البدل مجمع قاريان راه نور بندرتركمن زير نظر دفتر الحاج آخوند عابدي كر امام جمعه بندرتركمن

عضو شوراي حل اختلاف بندرتركمن شعبه چهارم ، صلح و سازش از سال 1383 تاكنون

مسئول روابط عمومي و سايت خبري فرمانداري تركمن طي سالهاي 87-1386 و مسئول اطلاعات اقتصاد خانوار و یارانه

قبولي در آزمون بعثه مقام معظم رهبري در سال 1388 به عنوان معينه (دستیار روحانی بین كاروانهاي حج احناف استان گلستان با كد (210771)

تشرف به زيارت مكه مكرمه و مدينه منوره در سال 1390 با كاروان 38023 بندرتركمن در سال 1392 با کاروان 38018 گنبد کاووس به عنوان معينه

دعوت و شركت در كنفرانس بين المللي وحدت از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب طي سالهاي متوالي 92-1389

افتخار زيارت مقام معظم رهبري در سالهاي 92-89 طي شش فقره ديدار

عضو انجمن اوليا و مربيان مدرسه شهيد رجايي

طي مرحله مقدماتي ختم قرآن مجيد از مجمع قاريان راه نور بندرتركمن طي سالهاي 77-76

همكاري در قالب كميسيون فرهنگي تبليغات اسلامي – كميسيون همكاري با دولت بسيج

نائب رئيس كميته سازمان نهاد بانوان مركز بزرگ اسلامي شمال كشور ، دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان گلستان از تاريخ 1390در غالب کمیته های 22 گانه مرکز

نائب رئیس شورای راهبردی بانوان بسیج خواهران شهرستان ترکمن و بسیجی فعال

سخنرانی و ارائه مقاله ”نقش زنان در بيداري اسلامي از منظر امام خميني (ره) در همايش بزرگ امام و بيداري اسلامي توسط دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استانهاي گيلان و گلستان و كميته هاي 22 گانه مركز بزرگ اسلامي خرداد -1391 در مصلی گرگان

سخنرانی و ارائه مقاله “نقش زنان در وحدت اسلامی با توجه به سیره نبوی رسول اکرم (ص)” در مراسم ابعد رسول اکرم (ص) در مصلی گرگان 28 صفر 1392

عضوء کمیته مطالعه نهضت مفید شهرستان ترکمن

دریافت لوح سپاس از دفتر مقام معظم رهبری طی نامه شماره 8/120214-1392/10/22 به جهت ارسال مقاله “نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی”

دریافت خبر از سایت خبری تورکمن ایلی / حاجی قربان طریک

مارقوش / دايرة المعارف جامع ترکمن‌هاي جهان
www.margush.ir
telfax: 0172-2221228
tel: 0172-2291449
mob:+98 9392291449

استفاده از مطالب سايت با قيد منبع مانعي ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا