اخبار فرهنگیاستان گلستانتورهای استان گلستانگـردشگــری Tourism

گردشگری و طبیعت گردی در گلستان و ترکمن صحرا – خطر بدون لیدر رفتن گردشگران

خطرات سفر بدون راهنما و لیدر تور – جهت گردشگری و سیاحت در ترکمن‌صحرا و زیارتگاه خالدنبی

فرمانده ناجا کلاله از نجات3 خانواده گم شده در تپه های ماهورهای مسیر زیارتگاه خالد نبی شهرستان کلاله خبر داد.img533ae57a5bd74 -  گردشگری و طبیعت گردی در گلستان و ترکمن صحرا - خطر بدون لیدر رفتن گردشگران
سرهنگ رضا بهروزی از نجات 3 خانواده گمشده در تپه های ماهورزیارتگاه خالدنبی که قصد عزیمت به این زیارتگاه را از اینچه برون و روستای آی تمر منطقه استحفاظی شهرستان گنبد داشتند، خبر داد.

وی درتشریح این خبر افزود: طبق اطلاع واصله در ساعت 20:30 روز 11 فروردین ماه مبنی بر گم شدن 3 خانواده اهل تهران در تپه ماهورهای زیارتگاه خالد نبی (ص) شهرستان کلاله،تیم امداد رسانی متشکل از نیروی انتظامی،بسیجیان پایگاه بسیج خالد نبی، هیئت امنای زیارتگاه خالد نبی ونیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و برخی از اهالی روستای گچه سو درقالب بسیج به منطقه مذکور به همراه 2 دستگاه تراکتور با نظارت نیروهای انتظامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله افزود: این 3 خانواده که متشکل از 5 خانوم و 4 مرد بودند در مسیر هزار دره،به اشتباه از یک مسیر خاکی،به مسیر خود ادامه داده اند که درپی آن ،این اشتباه باعث گم شدن این 3 خانواده شده بود و بارش شدید باران و وضعیت نامناسب جاده و همچنین تاریکی هوا باعث کاهش سرعت گروه اعزامی شد و بالاخره پس از 2 ساعت تلاش توانستیم این خانواده های گمشده و اسیر در باران را پیدا کنیم و نجات دهیم.

بهروزی یادآور شد: این سه خانواده پس از نجات و امدادرسانی های مورد نیاز،جهت اسکان به محل زیارتگاه خالدنبی انتقال یافتند.

یکی از این مسافران درگفتگو با خبرنگار کلاله خبراز هدف این گروه برای بازدید از زیارتگاه خالد نبی گفت و بیان داشت: ما گروهی 9 نفره هستیم که به اصطلاح گروه ما گروه اکو توریست نامیده می شود و این گردش تفریحی ما اولین گردش ما نیست، بلکه به مناطق توریستی مختلف کشور عزیمت کرده ایم و بازدید از زیارتگاه خالدنبی در برنامه امسال ما بود.

وی از از احساس خود در لحظات گرفتاری در بارش باران و در کوه های ناشناخته چنین گفت: این گرفتاری برای ما نشاط بخش بود و بجز تحمل سرمای شدید که آنهم به علت بارش شدید باران بود،هیچ مشکلی برای ما پیش نیامد.

وی اشاره ای به کیفیت امدادرسانی کرد و گفت: امداد رسانی گروه امدادی از کیفیت مناسبی برخوردار بود و خصوصا باید از دهیاران محترم تشکر کرد که در این شرایط از هیچ تلاشی دریغ نکردند و درمجموع از تلاش و کمک این امدادگران،بسیجیان و نیروهای انتظامی تشکر فراوان داریم.

منبع : کلاله خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا